Wij investeren continu in onze organisatie, ICT, processen en onze medewerkers. Zodat wij u goed van dienst kunnen zijn.

Scan faciliteiten
Wij vinden transparantie naar u als opdrachtgever belangrijk. Om dit te realiseren zetten wij moderne scan systemen in waardoor uw goederen op ieder moment van de dag te lokaliseren zijn. Iedere verplaatsing wordt door een scan geregistreerd. Op deze manier blijft u op de hoogte waar uw goederen zich bevinden.

Koppeling planning met telematica systemen
Om een betrouwbare voorspelling te kunnen geven over ons levermoment, maken wij gebruik van geavanceerde planningsystemen. De geplande levertijden worden gedurende de dag aangepast met de actuele voortgang van de ritten. De GPS apparatuur in onze voertuigen zorgen voor een hogere betrouwbaarheid van de levertijd.

Monitoring van voortgang op de weg
Naast de aanwezige boordcomputer, die gebruikt wordt voor het scannen van uw goederen en het plaatsen van de handtekening op de eindbestemming, zijn onze voertuigen uitgerust met systemen die het voertuig controleren. De specifieke gedragingen, de route en brandstof registratie worden gemeten en vastgelegd. Bij afwijkingen kan de planning samen met de chauffeur overleggen op welke manier bijsturing mogelijk is.

Maandelijkse performance overzichten
U kunt maandelijks informatie over de performance van NE DistriService ontvangen. Hierbij brengen wij naast de resultaten van de voorgaande maand ook resultaten uit dezelfde periode van het jaar ervoor in beeld. Afwijkingen worden uitgesplitst naar verschillende veroorzakers. De informatie kan daardoor eenvoudig worden vergeleken met de vooraf overeengekomen afspraken. Bekijk een voorbeeld van een performance overzicht.
Uitgebreide Track & Trace voor consumenten
Wij willen voorkomen dat consumenten onnodig lang thuis moeten wachten op de levering van hun product die zij via een webshops hebben besteld. Door het inzetten van een uitgebreid Track & Trace systeem kan de consument gedurende de dag de verwachte aankomst tijd van onze chauffeur zien. Het tijdvenster waarin de levering plaatsvindt wordt zo klein mogelijk gehouden en dynamisch aangepast als de rit sneller of langzamer verloopt. Ook kan de consument aangeven of hij of zij een SMS wil ontvangen een half uur, drie kwartier of een uur voorafgaand aan de levering. Deze toepassingen worden op basis van de ritvoortgang en de GPS informatie automatisch gegenereerd. Bekijk een voorbeeld van het Track & Trace scherm.

Fuzzy logic
Adres gegevens worden op verschillende manieren in de systemen van onze opdrachtgevers vastgelegd. Bij het samenvoegen van deze adresgegevens kan een afkorting van een straatnaam bij één van de opdrachtgevers al leiden tot afwijkende adressen terwijl het om hetzelfde adres gaat. Binnen onze systemen is speciale software (Fuzzy logic) gebruikt om verschillend geschreven adressen toch te herkennen als één en hetzelfde fysieke adres. Het adres wordt vervolgens gespiegeld met de vele duizenden adressen die wij al in onze database hebben opgeslagen. Binnen de database wordt zorgvuldig bijgehouden wat de reguliere openings- en sluitingstijden, vakantiesluitingen en specifieke losinformatie zijn. Hierdoor kunnen wij in één keer met de juiste informatie de routes inplannen en voorkomen we dat we voor een dichte deur staan.

Koppeling IT systemen NE DistriService met uw eigen systeem
Door middel van een webportal met beveiligde toegangscontrole kunt u zelf de voortgang van de zending volgen. Als u dit wil kan de status informatie van uw goederen ook real-time beschikbaar worden gesteld aan uw eigen ERP systeem. Daarmee kunt u binnen uw eigen systemen de logistieke statussen integreren met uw eigen ordervoortgang systemen.